-->

štvrtok 19. apríla 2012

Medové sušienky

Pri týchto sušenkách som musela trošku upravovať množstvo ingrediencí, trochu ma to zo začiatku znervóznilo, ale nakoniec boli výborné. Chuťovo mi pripomenuli Škótsko a moje obľúbené Schottish butter cookies. Zdroj je časopis F.O.O.D. 05/2010. Doporučujem ich urobiť len tak, bez náplne, lebo sú, aj tak hodne sladké a za druhé vydržia dlhšie. Možeme si cestom naplniť formičky, alebo vytvarovať guličky a iba ich stlačiť vidličkou, asi tak ako pri príprave gnocchi.


Suroviny
Cesto
125g masla
100g krupicového cukru
1 žĺtok
260g hladkej múky
1 lyžička sódy bikarbóny
4 lyžice medu

Ak by si predsa len niekto chcel pripraviť náplň:
Náplň:
1 bielok
160g práškového cukru, preosiateho
20g masla
pár kvapiek rúžovej potravinárskeho farbiva, ja som použila jahodový džem

Postup
Zo surovín si vypracujeme hladké cesto, ktoré necháme odležať minimálne na hodinu v chladničke, zabaléné do potravinovej fólie. Potom cesto na múkou pomúčenej doske vyvaľkáme na hrubku asi 0,5cm,  najlepšie medzi dvoma mikrotenovými sáčkami, aby sa nam nepotrhalo a vykrajujeme kolieska.
Pečieme pri teplote 180°C, až kým cesto spevní, nie moc dlho, aby sme nemali rúžové okraje.
Na náplň si vyšľaháme najskér bielok do tuha, potom pridáme cukor a maslo, nakoniec pridáme farbivo. Dáme do chladničky stuhnúť. Plníme vychladnuté medové kolieska.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...