-->

utorok 17. apríla 2012

Pekanový páj a Svět potravin

Orechy mám rada vo všeobecnosti, ale z pekanových som ešte nikdy nič nepiekla. Tento recept je z časopisu Svět potravin - 06/2011. Dostal sa mi do rúk úplne náhodou, u svokry, dovtedy som na neho nenarazila v žiadnej trafike. Celkom zaujímavé čítanie o potravinách, doplnené niekoľkými typickými aj menej typickými receptami. Po prelistovaní niekoľkých čísel, som si ho nakoniec nadelila po stromček, sama. Celkom mi vyhovuje kvantita koláčových receptov, jeden až dva na jedno číslo, o to viac sa teším, každý mesiac na nový prírastok do svojej zbierky. Niekedy ma odrádzajú časopisy preplnené receptmi, lebo neviem, čo skor vyskúšať.
Fajn je aj časopis Gurmet , ktorý vychádza každý polrok ako veľká kniha receptov, je to naozaj pekná a praktická väzba.
Pekanové orechy nepatria medzi najznámejšie u nás a ani najlacnejšie. Podobajú sa trochu vlašským orechom, sú plné vitamínov a minerálnych látok, ale aj tuku a bielkovín. Najväčším pestovateľom pekanových orechov sú USA, ktoré pokrývajú ich spotrebu až z 90%. A tak som svojmu manželovi, ktorý zhodou okolností letel do štátov na služobku, dala za úlohu priniesť nejaké "tie" pekanové orechy. Moc sa nepotešil, lebo zasa musel niečo nakupovať a zhánať, ale nakoniec nesklamal a priniesol mi asi 300g sáčok pekanov. Čo sa týka ceny, tak to ani za to nestálo, bola približne rovnaká, za akú sa dajú kúpiť v našich podmienkach.



Suroviny
Cesto:
150g hladkej múky
75g másla
soľ
žĺtok
2 lyžice vody
Náplň:
2 vajíčka
175g hnedého cukru
1 lyžica vody
4 lyžice mlieka
4 lyžice roztopeného masla
250g pekanových orechov
Na dozdobenie:
šľahačka, cukor podľa chuti a 1 lyžica whiskey

Postup
Zo surovín na cesto si vypracujeme cesto, ktoré dáme do chladničky odpočinúť.
Medzitým si pripravíme náplň, všetky potrebné suroviny zmiešame v miske. Cestom si vyložíme koláčovu formu. Ja som musela zdvojnásobiť dávku, lebo som zistila, že mám málo cesta na moju formu o rozmeroch ...
Trúbu si predohrejeme na 220°C, necháme rozohriať, potom znížime na 180 a koláč pečieme cca 35 minút, tak aby nám nezhorel.
Je chrumkavý a pekany sú doslova božské v spojení s whiskey šľahačkou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...