-->

streda 18. apríla 2012

Hruškový tart z mandľového cesta

Recept je od Babav z varechy.sk, no nemohla som ho nevyskúšať. Mali sme sezónu hrušiek, tak som skúmala a hľadala hruškové recepty, aby som ich nejakým sposobom zúžitkovala. Musím sa priznať, že množstvo sa mi nepodarilo dodržať, lebo mandľová plnka bola taká dobrá, že som odjedala a odjedala, až zostali 2/3 z nej. Tak tu je recept.


Suroviny:
Cesto:
1/4 hrnčeka lúpaných nasekaných mandlí (ešte lepšie je použiť mandľovú múku)
1/2 hrnčeka práškového cukru
150g masla
1 žĺtok
1 1/4 hrnčeka hladkej múky
soľ
Plnka:
2/3 hrnčeka pomletých lúpaných mandlí
1 lyžica hladkej múky
7 lyžíc práškového cukru
100g masla
1 vajíčko
Sirup na tvrdé a málo sladké hrušky:
3-4 hrušky
1 1/4 hrnčeka cukru
4 hrnčeky vody
2 lyžice citrónovej šťavy
Sladké hrušky stačí namočiť do prevarenej citrónovej vody, aby nestmavli. Može sa použiť aj 1 sáčok čaju s citrónovou príchuťou, napríklad zelený alebo Early grey.

Postup
Suroviny na cesto vymiesime dohladka a cesto dáme odležať do chladničky. Medzitým si pripravíme náplň vymiešaním masla s cukrom, pridáme vajíčko, pomleté mandle a hladkú múku. Kľudne si urobte aj dvojnásobnú dávku, ja som ju tiež dorabala. Hrušky som mala mäkké a sladké, tak som ich namočila iba do prevarenej citrónovej vody, náplň je sama o sebe dosť sladká.
Cesto si vyvaľkáme a vyložíme ním koláčovú formu, navrstvíme mandľovú plnku a rozložíme nakrájané polovičky hrušiek, posypeme mandľovými plátkami.
Pečieme vo vyhriatej rúre na 190°C cca 30 minút.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...