-->

utorok 17. apríla 2012

Hruškový cheesecake - narodeninový

Ano, ano, tri mesiace som sa tu neukazala, ale žijem a uverejňujem ešte decembrový recept na Hruškový cheesecake, ktorý som pripravila pre mojho trojročného miláčika k jeho krásnym narodeninám. Recept je od jednej z mojich najobľúbenejších bloggeriek Yue, ktorá má úžasné recepty a fotky nielen na cheesecake. Okrem tohto som vyskúšala ďalšíe dva a určite ešte budem skúšať nejaké jej receptíky. Zadanie bolo jednoduché: mal to byť cheesecake a keďže som mala domáce hrušky, výber bol jasný. Fotil manžel, kedže ja  som  v tom narodeninovom vytržení na to úplne zabudla, takže mu týmto ďakujem, že sa zachovalo aspoň niečo. Btw. bol to moj prvý cheesecake vobec a mám pocit, že najbližšie obdobie budem prevažne cheesecake-ová, aj keď teraz hoďne letia makronky (tie vyskášam až niekedy neskor).



Suroviny
Základ:
280g maslových sušeniek (použila som Club sušenky)
120g zmäknutého masla
Náplň:
100g bielej čokolády
625g Philadelphie (krémový sýr, 5balení po 125g)
250ml sladkej smotany (33%)
50g cukru
4 vajíčka

Postup:
Pripravíme si sušenkový základ, a to tak, že si rozmixujeme sušenky, pridáme zmäknuté maslo a poriadne premiešame. Dáme na dno tortovej formy o priemeru 28cm, uhladíme vypuklou stranou lyžice, možeme dať zatiaľ stuhnúť do chladničky.
Medzitým si  sýr vymiešame dohladka s cukrom, prídáme bielu čokoládu, ktorú sme si rozpustili v nerezovej miske nad parou (miska sa nesmie dotýkať vody). V ďalšej miske si vyšľaháme šľahačku a prídáme k ostatným surovinám. Nakoniec pridáme po jednom vajíčko a vymiešame. Zmes navrstvíme na sušenkový základ a pečieme vo vyhriatej trúbe na 150°C cca 40-60 minút. Povrch by nemal popraskať a zožltnúť. Pečieme vo vodnom kúpeli, to znamená, na dno trúby si dám plech s vodou a cheesecake si dáme na mriežku približne do stredu trúby. Po upečení nevyťahujeme, mohol by sa nám stred cheesecake-u prepadnúť, ale pootvoríme dvierka trúby a necháme ho dojsť v trúbe. Najlepšie je cheesecake pripravovať deň predtým a nechať ho dobre stuhnúť v chladničke.

Sirup:
4-5 hrušiek
200g cukru
400ml vody
2 sáčky čaju Early grey s citrónovou príchuťou
pol ČL kukuričného škrobu (napr. Gustin)

Cukor, vodu, čaj privedieme k varu, pridáme pokrájané hrušky a chvíľku povaríme, asi 1-2 minúty. Hrušky vytiahneme, necháme vychladnúť a dozdobíme nimi cheesecake. Sirup zredukujeme a pridáme pol lyžičky kukuričného škrobu na zahustenie, rozmiešame a necháme vychladnúť. Nakrájaný cheesecake možeme, ale nemusíme servírovať preliaty sirupom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...