-->

utorok 18. septembra 2012

Čokoládový cheesecake z mascarpone


Od mojho posledného príspevku ubehlo niekoľko mesiacov, pribudlo množstvo receptov a fotiek, preto sa nebudem zbytočne rozpisovať a prejdem k samotným receptom. Nerada by som o ne prišla, lebo moja schopnosť archivovať si recepty v papierovej forme je na nulovej urovni, a preto som rada, že som sa dokopala "aspoň" k tejto blogovej forme.. Recept je od blogerky Yue, tu, ako zatiaľ všetky moje cheesecakes.

Suroviny
Sušienkový základ:
250g Celozrné sušienky zn. Hobbits (sú naozaj skvelé).
120g masla

Náplň:
250g mascarpone
150g horkej čokolády 72%
3 vajíčka
75g cukru
200g smotany na šľahanie
25g kvalitného holandského kakaa

Poleva:
30g horkej  čokolády 72%
30g smotany na  šľahanie
čokoládové ozdoby alebo čokoláda na posypanie (može, ale nemusí byť)

Postup
Zapneme trúbu na 160°C. Medzitým si dáme do misky nad parou (dno misky sa nesmie dotýkať vody) smotanu, nalámeme čokoládu a pozvoľna rozpustíme. V druhej miske si vymiešame mascarpone s cukrom do hladka, pridáme po jednom vajíčko. Nakoniec preosejeme cez sitko kakao. Pridáme vychladnutú zmes smotany a čokolády, dobre premiešame. Dáme do formy o priemeru asi 20cm vystlanej pečiacim papierom a pečieme približne 30-35 minút.
Po upečením necháme trošku vychladnúť a polejeme hotovým ganache - čokoládu rozpustíme v smotane. Dozdobíme podľa chuti. Tento cheesecake je naozaj božský...


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...