-->

pondelok 29. augusta 2011

Slivkový mriežkovaný koláč

Z posledného pečenia karlovarského múčniku mi zostali ešte slivky, ktoré som potrebovala spracovať, a tak prídávam ďalší recept z radu slivkových koláčov. V návale príprav na očakávanú rodičovskú, doležitú, návštevu som si však umiesila okrem už zmieňovaného karlovarského koláča ďalšie tri cestá lineckého typu. Dve hery kúpené v akcii som spotrebovala bezo zvyšku. Recepty budem pridávať postupne, samozrejme iba tie vydarené a chutné.. Bon appétit!


Suroviny

Na cesto:
220g polohrubej múky,
125g masla alebo hery,
50g práškového cukru,
2 vajcia
Na makovú náplň:
200g maku,
voda, cukor podľa chuti, šťava z jedného citróna,
slivky

Postup
Najskor si spracujeme cesto zo všetkých surovín a dáme ho do chladničky aspoň na hodinku. Ja som si ho dala do mraziaku na niekoľko dní a pracovalo sa s ním pekne.
Medzitým si pripravíme sírup z vody, cukru, citrónovej šťavy a vsypeme pomlety mak a sparíme ho, aby náplň nebola riedka.
Vyvaľkáme si 2/3 cesta, pokiaľ by sa trhalo, tak je dobrá pomocka urobiť to cez mikroténový sáčok, navrstvíme makovú nápľň, urobíme si mriežku zo zvyšnej 1/3 cesta, do otvorov dáme čerstvé vykostkované slivky. Pečiame vo vyhriatej rúre pri 180°C pripližne 35-45 minút.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...