-->

nedeľa 11. septembra 2011

Marhuľovo-tvarohové koláčiky

Jeden z výborných ľahkých receptov, žiadne maslo a ťažké krémy. Pri pečení som mala trošku problém s formou, cez ktorú mi málinko cesta vytieklo a nakvapkalo na dno trúby. Stačilo to na to, aby mi zadymilo celú kuchyňu... nabudúce si ju radšej obalím alobalom alebo dám naspodok truby pekáč :).





Suroviny
Na cesto:
3vajcia,
3 polievkové lyžice krupicového cukru,
3 polievkové lyžice polohrubej múky,
2 polievkové lyžice gustinu
Na náplň:
500g mäkkého tvarohu (2ks),
150ml smotany na šľahanie,
100g práškového cukru,
6 plátkov želatiny,
400g kompotovaných marhúľ aj so šťavou,

Postup
Celé vajcia vyšľaháme s cukrom dopenista. Pridáme polohrubú múku, gustin a spolu premiešame. Cesto rozotrieme na vymastený a múkou vysypaný plech, ja som použila tortovú formu o primere 23cm. Pečieme vo vyhriatej rúre na cca 180°C, kým cesto nezrúžovie.
Želatinu napučanú v ovocnej šťave necháme rozpustiť, šťavu zohrejeme, ale nevarime! Vymiešame smotanu na šľahanie, pridáme postupne dva tvarohy, cukor.
Do rozpustenej želatiny dáme 2 lyžice vyšľahanej tvarohovo-šľahačkovej zmesy, dobre rozmiešame a celú želatinu postupne vlejeme do zvyšku krému, dobre premiešame.
Trochu krému dáme na vychladnuté cesto, ktoré je ešte vo forme, poukladáme naň nakrájané marhule a nalejeme zvyšok krému. Dáme stuhnúť do chladničky. Nakrájame, možme dozdobiť preosiatym kakaom a podávať.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...