-->

nedeľa 28. augusta 2011

Slivkový karlovarský múčnik

Nie som veľkým priaznivcom bublanín, ale tento koláčik mám veľmi rada a chutí nielen mne, ale aj mojej drahej polovičke, ktorá je, nanešťastie, v procese chudnutia. Akákoľvek návšteva je z toho dovodu u nás o to viac vítaná. Aspoň mám možnosť vyšantiť sa v kuchyni a urobiť si radosť.
Doporučujem použit menšiu formu na pečenie, ako uvádzam nižšie ja, aby bol trošku vyšší. Robila som ho niekoľkokrát, ale tento raz sa mi ho podarilo trošku pripiecť, na chuti to však nijako neubralo ;)...



Suroviny
Na cesto:
200 ml smotany na šľahanie,
120 g polohrubej múky,
30 g masla,
60 g kryštálového cukru,
4 vajcia,
1 PL citrónovej kory,
1 balíček vanilínového cukru,
300 g sliviek

Postup
Najskor si vymiešame dohladka zmäknuté maslo s cukrom a žĺtkami, pridáme citrónovú koru. Do zmesi primiešame vyšľahanú smotanu a nakoniec opatrne sneh z bielkov. Cesto vylejeme do vymazanej a mukou vysypanej tortovej formy (ja som použila formu o priemere 26cm). Na cesto rozložíme vykostkované slivky a dáme piecť. Najskor pri teplote 160 °C asi 20 minút, potom teplotu zvýšime na 180 °C a dopečieme dozlatista. Posypeme práškovým cukrom a možeme podavať.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...