-->

streda 2. novembra 2011

Závin z listkového cesta so špenátom a ricottou

Nakupovať suroviny je niekedy zložité, aspoň v mojom prípade - v jednom obchode nemajú čerstvý špenát, v druhom zasa ricottu, alebo to iba ja mám takú smolu, že ich zrovna nemajú? Najlepšie je ísť do hypermarketu a všetko si kúpiť, ušetríte si tým veľa času a nervov. To ako, keď som zháňala mleté hovädzie mäso do anglickej sekanej.. všade iba bravčové a mix, tak som improvizovala.. k tomu ma ešte drahý vytočil, tak som ju aj presolila.. No ale už bolo dosť o mäse, veď tu pečiem! ;)
...a aby som nezabudla pár slov k tomu chudáčikovi na fotke, to nie preto, že by sa recept nepodaril, len som dávala ešte teplú plnku na listové cesto a trochu sa mi roztieklo. Takže je dobré pripraviť si plnku vopred a posadiť ju do chládku aspoň na hodinku, aby sa nám s ňou lepšie pracovalo.
Zdroj je TV Barrandov a relácia "Co bude dnes k věčeři".


Suroviny
1 listkové cesto (časom sa snáď dopracujem aj k vlastnoručne vyrobenému)
Náplň:
200g čerstvého špenátu,
200g ricotty,
50ml smotany na šľahanie,
trochu parmazánu,
1ks červenej cibule,
2 strúčiky cesnaku,
olivový olej,
soľ, čierne mleté korenie,
1 vajíčko na potretie

Postup:
Nakrájame si na jemno cibuľu, cesnak rozdrvíme rukou a tiež nakrájame a orestujeme na olivovom oleji. Osolíme, okoreníme podľa chuti. Pridáme špenát, ktorý zprudka opečieme, nemiešame aspoň 1 minútu, stiahneme teplotu. Pridáme 0,5dcl smotany. Premiešame, stiahneme zo sporáka a necháme vychladnúť. Vychladnutú zmes zmiešame s ricottou, pridáme trošku parmazánu.
Listkové cesto si rozváľkáme, potrieme vajíčkom, dáme náplň na 2/3 cesta, zrolujeme. Na záver potrieme vajíčkom,možeme posypať parmazánom, ak chceme. Dáme do vyhriatej trúby na 200°C približne na 25 minút.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...