-->

streda 2. novembra 2011

Čokoládová torta

Mám pocit, že sa upečiem k smrti a aj tak nestihnem vyskúšať všetky tie dobroty, čo by som chcela.. tak sa o to aspoň pokúsim, k tomu trošku trpezlivosti (tá mi samozrejme chýba) a nejaká ta výdrž ;). Mám jednu veľku chybu, ku ktorej sa verejne priznávam a to, že aj keď si pripravím nejaký recept, objavím ďalší, ktorý ho preskočí, prípadne ich nosím v hlave viac a podľa toho vyzerá aj moje nakupovanie - pobehovanie od regála k regálu.
Prispievam oneskorene ako pripravujem recepty, niektoré sa vydarili na prvý krát, jeden nevyšiel ani na tretí pokus.. no nie je recept ako recept, mala by som viac veriť svojej intuícií.. ale aj ten nepodarený koláč nakoniec upečiem, ale podľa seba, to sľubujem.. a ešte jedna vec, nedaria sa mi fotky tak, ako by som chcela, ale to bude asi tým, že pečiem večer a aj fotím večer, takže ďalší recept iba za bieleho dňa! ..alebo si kúpim nový foťák! ;)
.. a konečne k mojmu receptu.. Našla som niekoľko receptov na čokoládovu tortu, tento je z časopisu Marianne 04/2009.

Suroviny
Cesto:
300g horkej čokolády (minimálne 70% kakaa),
100g masla,
7 veľkých vajíčok,
2 lyžice plnotučného mlieka,
100g cukru,
80g jedného druhu orechov (lieskové, para, makadamove)

Na dozdobenie:
Varianta A
200g aspoň 70% čokolády,
100g masla,
4 lyžice posekaných orechov
Varianta B
práškový cukor na posýpanie, šľahačka, vanilkový lusk, jahody, popr. mäta

Postup
1. Väčšiu misku položíme do hrnca s vodou, tak aby sa  nedotýkala hladiny. Vo vodnom kúpeli rozpustíme čokoládu s máslom. Premiešame na lesklú hmotu a necháme troška vychladnúť.
2. Predohrejeme trúbu na 160°C. Oddelíme žĺtky od bielkov. Z bielkov vyšľaháme pevný sneh. Žltky premiešame mixérom.
3. Žltky a mlieko pomaly nalievame do zmesy čokolády a masla. Pomaly premiešavame. Orechy nasekáme najemno a pridáme do cesta. Nakoniec primiešame sneh z bielkov.
4. Vymažeme si okrúhlu formu (o priemeru 23cm), vlejeme cesto do formy a pečieme cca 50 minút. Torta mierne vybehne a zpevní sa. Ak je prepichneme hotovú tortu špajľou, mala by zostať suchá.
5. Každý si už dozdobí tortu podľa svojej chuti, buď si ju polejeme čokoladou a posypeme po bokoch orechami, alebo iba pocukrujeme a dozdobíme šľahačkou a ovocím. Ja som zvolila variantu B.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...